Lichaam en geest in balans

Met deze 5 tips voel je, je in no-time een ander mens.

Heb je geen energie? Ben je inspiratieloos? Zit je in een dipje? Of zit je gewoonweg niet lekker in je vel? Tijd om hier een punt achter te zetten. Met een aantal kleine aanpassingen in je leven kan je weer lachen, krijg je meer energie en voel je, je weer lekker in je vel. In dit blogartikel geven wij 5 tips om je snel weer een ander mens te voelen.

1. Maak een planning en zorg voor structuur…

De tijd waar we in leven in enorm hectisch. De meeste hebben een full time job, kinderen, een huis die schoon en netjes moet zijn en dan ook nog sociale contacten die onderhouden moeten worden. Als je erbij nadenkt hoeveel we moeten doen op een dag, dan is het logisch dat zoveel mensen gestrest en overspannen zijn. We leven in een 24-uurs economie, waarbij alles snel, sneller, snelst moet. Hierdoor vergeten we de belangrijke dingen en wordt het ongestructureerd. Zowel fysiek als mentaal.

Maak een planning
Zorg voor een planning. Maak een lijstje met wat je die dag moet doen. Je kan hiervoor simpelweg een notitieboek gebruiken, maar er zijn ook veel ondersteunende programma’s waar je een planning in kan maken. Probeer de tijd in te schatten hoelang je ergens mee bezig bent. Gun jezelf opstarttijd en nawerktijd. Gaat het bijvoorbeeld om klusjes in huis, waarvoor je de ochtend hebt, schrijf dan op wat je moet doen en hoelang dit duurt.

Planning cbdxprt

Eat the frog
Misschien heb je hier nog nooit van gehoord, maar het zal je wel helpen. Eat the frog, oftewel; doe eerst je taak of klus waar je echt tegen opziet. Dit kan een lastige klant zijn die je moet bellen, of een taak wat langer duurt. Hoe doe jij dat nu? Waarschijnlijk begin je met alle kleine klusjes om ervoor te zorgen dat je snel ‘veel’ werk afhebt. Op het moment dat je daar mee bezig bent zit de grote of vervelende klus continu in je hoofd. Je kan je minder concentreren, waardoor je gestrest en geërgerd bent. Zorg daarom dat de ‘last’ zo snel mogelijk van je schouders af is.

Een opgeruimde omgeving is een opgeruimd hoofd
Zorg voor een opgeruimde omgeving. Dit kan thuis zijn, of je bureau of kantoor waar je werkt. Neem hier aan het einde van de dag even de tijd voor. Een opgeruimde werkplek of huis zorgt voor rust. Je kan je beter concentreren en beter werken.

2. Word een buitenmens en geniet van de natuur…

Ga eens wat vaker naar buiten. De frisse buitenlucht kan je heel veel energie geven. Zo kan je in je pauze een rondje gaan lopen. In de avond een rondje in je wijk. Of fiets een stuk. Heb je een bos in de buurt? Ga een stuk wandelen. Probeer in alle gevallen te genieten. Laat je telefoon thuis of binnen en zorg dat je even tijd hebt voor jezelf of voor elkaar. Als je een tuin of balkon hebt, ga dan eens lekker in de tuin zitten. Sluit je ogen en probeer de frisse lucht in te ademen. Doe je dit 10 minuten, dan voel je, je een ander mens.

buitenmens cbdxprt

3. Zorg voor voldoende beweging…

De meeste hebben een baan waarbij ze de hele dag op het kantoor zitten. Eenmaal ’s avonds thuisgekomen plof je op de bank en heb je geen puf meer. Beweging is belangrijk en zorgt voor een energie-boost. Ben je altijd actief geweest, maar nu wat minder? Pak het sporten weer op. Sta een uur eerder op om een rondje te hardlopen of om te fitnessen. Ben je geen ochtendmens, zorg dan dat je in de avond een uurtje gaat sporten. Ben je niet fanatiek of heb je nooit gesport, dan kan je ook een stuk gaan lopen of fietsen. Zorg dat je minimaal een half uur per dag beweegt. Je zult zien dat je energiek wordt. Na het sporten of bewegen voel je, je altijd wat lekkerder, ook al had je er geen zin in.

En even terug te komen op de geen-ochtendmensen. Waarschijnlijk kom je er altijd moeilijk uit. Of het nu om 7 uur is of om 9 uur. Probeer maar eens een uur eerder op te staan en begin je dag rustig. Douch even lekker, ontbijt rustig en probeer je in de ochtend niet te haasten. Je bent een stuk scherper de rest van de dag.

4. Eet gezond en drink genoeg…

Dit klinkt gemakkelijker dan het daadwerkelijk is, maar juiste voeding is zó belangrijk. Ons advies is om drie keer per dag te eten. Ontbijt, lunch en avondeten. Probeer hiervan één stevige maaltijd te nemen, bijvoorbeeld je lunch. Je kan licht ontbijten, stevig lunchen en een licht avondmaal. Tussendoor kan je ‘gezond snacken’. Probeer de hele dag door water te drinken. Eet gevarieerd. Ook hierbij zijn weer veel tools die je kunnen helpen. Zo heb je apps op je telefoon die kunnen bijhouden hoeveel calorieën je hebt gehad. Heb je weinig of geen inspiratie om gevarieerd te eten, dan heb je ook bedrijven die maaltijden kunnen bezorgen. Denk hierbij aan Hello Fresh. Je kan je maaltijden vooraf uitzoeken in de opties die ze geven.

5. Zorg voor aanvullende vitamine

Probeer zoveel mogelijk vitamine uit voeding te krijgen. Houd je, je aan bovenstaande tips, dan krijg je al veel vitamines binnen. Toch is het verstandig om aanvullende vitamines te nemen. Heeft je lichaam een boost nodig, dan kan dit ook zijn in de vorm van natuurlijke oliën.

CBD-producten…

CBD kan een ondersteunde factor zijn bij veel klachten. CBD-olie kan de slaap bevorderen. Je derde fase van je slaap is belangrijk (REM-slaap). Als je een goede nachtrust hebt, voel je, je in de ochtend een stuk beter. Hierdoor kan je beter presteren op je werk en voel je, je beter in je vel. Wil je CBD kopen dan kan dit online bij ProHemp.